SayfamIza Hoş Geldİnİz!

Sevgi Sanat, bizden en son haberlerin yayınlandığı, özel düşüncelerimizi içeren, paylaşımcı bir ortama sahip kişisel bir günlük ve bir bağlantılar koleksiyonudur. Ana sayfamıza son eklediklerimiz sayesinde ziyaretçilerimiz değişikliklerden haberdar olabilir, yorum yapabilir, sayfa sonlarındaki pencereden e-posta gönderebilir veya bağlantı verebilirler. Nasıl mı? Aşağıdaki “İzleyiciler” bölümünde yer alan “İzle” bağlantısını tıklamak yeterli. İsteyenler ise http://www.sevgibilal.tr.gg/ sitemizi gezebilir, dileyenler de http://www.facebook.com/group.php?v=info&gid=7385371325#/group.php?v=wall&gid=7385371325 facebook grubumuzun sayfalarını gönüllerince turlayabilirler.



5 Ocak 2010 Salı

Kuru Pastel Resimler I


1 No. Kediler, 24 x 30 cm

Takvim yaprağından çalışılmıştır.




2 No. Su testisi, 23 x 32 cm




3 No. Kuğular, 23 x 32 cm



4 No. İsa, 23 x 32 cmİsa Peygamber'in temsili resminden çalışılmıştır.




5 No. Afrikalı Kız, 24 x 33 cm




6 No. Mickey Mouse, 50 x 50 cmMiki Fare (Mickey Mouse); 1928'de Walt Disney tarafından yaratılmış ve seslendirilmiş karikatür karakteridir. The Walt Disney Company’nin sembolü haline gelmiştir. Basit bir fare tasarımından başlayan Miki Fare karakteri, birçok çizgi filmi de çekilmiş ve Dünya’da en fazla tanınan sembollerden biri haline gelmiştir.




7 No. At, 34 x 50 cm




8 No. Nature morte I, 34 x 50 cm




9 No. Nature morte II, 15 x 24 cm




10 No. Saksı çiçeği, 20 x 25 cmBir sanat kitabı sayfasından çalışılmıştır.




11 No. Vazodaki çiçekler, 24 x 30 cmRobert William Vonnoh (1858 - 1933), bir manzara ve portre ressamıdır. Amerikan empresyonizminin gelişmesinde hem bir ressam hem de öğretmen olarak önemli bir ressamdır. Avrupa empresyonizmini Amerika’ya ilk getiren ressamlardan biridir. Tuvallerinde güzel renk tonları ile ışık ve atmosferi iyi yakalayan dengeli kompozisyonları vardı. 500’den fazla ısmarlama portreyi tamamlamış olan Vonnoh, Boston ve Philadelphia’da seçkin bir öğretmenlik mesleğine sahip olmuştur. Yukarıdaki çalışma, onun güzel eserlerinden birinin reprodüksiyonudur.




12 No. Femme à Côté d’un Échiquier, 20 x 29 cmModern sanatın en büyük sanatçılarından olan Henry Matisse (1869-1954), Fovizm Akımı’nın başlatıcısıdır. 1898-1908 yılları arasında geliştirilen bu sanat akımı tüpten çıkmış gibi çiğ ve bağıran renklerin doğrudan tuval üzerinde kullanılmasıyla oluşturulur. Matisse, Derain ve Vlaminck‘in Paris’te açtıkları bir sergide ilk kez duyulmuştur. Sergide bulunan ünlü eleştirmen Louis Vauxcelles bu gruba “le fauves” (vahşi hayvanlar) olarak hitap etmiştir. Akım da ismini buradan alır. Matisse’in 1928 yılında yaptığı “Femme à Côté d’un Échiquier” (Satranç Tahtası Yanındaki Kadınlar) veya “Odalisques on a Turkish Sofa” (Türk Sofasındaki Odalık) isimli bu resimde görünen bir satranç tahtası gibi basit dekoratif bir unsur, görünmez bir güçle birbirlerine kilitlenmiş karşılıklı iki kişi arasında bir zekâ mücadelesi olarak sunulmaktadır ve kişisel mücadele alanları olan ufak bir tahta üzerine eğilip birlikte kararlı gözükmekteler.




13 No. Woman Holding a Balance, 24 x 30 cmJohannes Vermeer'in bu resmi yakın zamana kadar “Altın Tartıcı” veya “İnci Tartan Kız” diye bilinmekteydi. Yapılan incelemeler, terazi kefelerinin boş olduğunu ortaya çıkarmıştır. Altın rengini belirtmek için tuvalin bir başka yerinde kullanılan kurşun-kalay sarısı, kefelerdeki parlaklığı açıklamamaktadır. Vermeer incileri, beyaz bir parlaklıkla renklendirerek ince bir gri tabaka halinde göstermiştir. Kefe parlaklığı tek bir tabakadır. Masada tartılmayı bekleyen diğer incileri gösteren dökülmüş tek bir inci bile yoktur. Anlaşılan eserin kesin bir tartma eylemi olarak anlaşılmasına bu sıradan araştırmalar sebep olmuştur. “Terazi Tutan Kadın” açık bir şekilde mecazidir. Kadın, maddi mülkiyeti temsil eden mücevherle dolu bir masa ile Kıyamet Günü’nü tasvir eden koyu siyah çerçeveli resim arasında ayakta durmaktadır. Maddi değil de manevi bir değeri tarttığı vurgulanmaktadır. Vermeer’in bu tasviri, kadının berraklığı yaymasına karşın gerilim ve çatışma duygusunu ifade etmez. Vermeer’in işareti, kıyamet gününün dolaylı anlatımı ile ölçülü bir hayat sürmemiz gerektiğidir. Tüm dikkat, elde tutulan küçük ve duyarlı bir teraziye odaklanarak tasarlanmıştır.




14 No. Antik figür, 24 x 30 cmBir sanat kitabı sayfasından çalışılmıştır.




15 No. Büst I, 20 x 29 cmBir sanat kitabı sayfasından çalışılmıştır.




16 No. Antik heykel, 24 x 30Bir sanat kitabı sayfasından çalışılmıştır.




17 No. Young Woman with a Water Pitcher, 20 x 29 cmHollandalı Johannes Vermeer’in “Sürahili Genç Kadın”ı, Barok dönemin harika bir örneğidir. Tüccar sınıfındaki yükselişi simgelemektedir. Resmin ayrıntıları zenginlik ve bolluğu temsil eder. Bu göz kamaştırıcı resimde servet dile getirilmektedir. Resimdeki ışık oyunları konusunda Vermeer müthiş bir yeteneğe sahipti. Işığın oyunları resme ait duyguları ön plana çıkarmaktadır. Işığın pencereden kadının koluna, oradan elbisesine inişi hoştur. Işığa ve onun doğal gidiş yönüne özgü bir titizlik bulunmaktadır. Bu resim hemen hemen ışık temeline dayalı bir fotoğraf gibidir. “Sürahili Genç Kadın”, yükselen tüccar sınıfı, zenginlik ve Protestan kültürünün güzel bir kaynaşmasıdır.




18 No. Merdiven, 20 x 28 cm




19 No. A Young Girl Reading, 45 x 50 cmFransız ressam Jean-Honoré Fragonard, birkaç genç kızı yalnız anlarında resmetmiştir. Bu çalışmalar, portre değil ama hayal gücüne dayalı resimlerdir. Fragonard, bunları şiir ve müziğin kişiselleşmesi gibi tanıtmıştır bizlere. Dostlarının ifadesine göre bunları cesur ve enerjik fırça darbeleriyle bir saat gibi çok kısa zaman dilimlerinde yapmıştır. “Kitap Okuyan Genç Kız” da hayali bir portre üzerine resmedilmiştir ve onun parlak tekniğini yansıtır. Kızın elbisesi ve yastığı, safran, eflatun ve mora çalan kırmızıdan başlayan renkler içinde hızlı ve akıcı fırça darbeleriyle resmedilmiş, parmakları, saf fırça sürüşleriyle tanımlanmıştır. Kızın kırma yakasını fırçanın ahşap ucunu kullanarak resmin yüzeyine çizmiştir. Bu, evrensel kabulü pek olmayan daha çok Fragonard’ın çağdaşlarının tasvir ettiği “fırçanın kılıç oyunu”dur. Onun konudan ziyade doğal oluşan bu fırça çalışmaları resmin odağı olur. Fragonard basit bir boya izinin, taslak ile bitmiş resim arasındaki akademik üstünlüğü aydınlatan fark edilebilir bir şekil olduğunu keşfetmiştir.




20 No. Genuine Full-Blooded Wild Turkey, 23 x 32 cmÇalışılan bu resim bir Amerikan kartpostalından alınma olup Hancock, Maryland’deki Woodmont Golf ve Silah Kulübü’ndeki bir arazide çalımla gezen baba hindileri göstermektedir. Kartpostalın arkasında ise aynen şunlar yazılıdır: “50 yıl önce ABD’de vahşi hindinin soyu tükenmişti. Yok olan göçmen güvercinler gibi olmalı. Hancock, Maryland’deki Woodmont Golf ve Silah Kulübü genel sekreteri Henry P.Bridges, 50 yıl önce hakiki vahşi hindileri eski haline getirmeye başladı. Sayılarını 60 binin üzerine çıkardı ve vahşi hindi çiftliklerini çoğalttı. Eyaletlere, klüplere ve ABD ve dış ülkelerdeki kişilere gönderildi. Hindileri stoklama konusunda Bridges, 'evcil kuşlar özgür olmalı' demiştir”.




21 No. Aslan yavrusu, 35 x 40 cmBir dergi sayfasından çalışılmıştır.




22 No. Kelebek, 25 x 33 cm




23 No. Canlı performans, 25 x 33 cmKelebek, uğur böceği ve arının ayrı ayrı resimlerinden derlenen bir kompozisyon çalışmasıdır.




24 No. Pazar Yolu, 35 x 50 cmResimde ekol olmuş Brueghel ailesinin en güçlü ismi olan Jan Brueghel the Elder (1568-1625)'in orijinali 16 x 22 cm olan bu eseri, XVI.yüzyıl Flaman resminin en şiirsel peyzajıdır.




25 No. Büst II, 20 x 29 cmBir sanat kitabı sayfasından çalışılmıştır.

Karakalem Resimler


1 No. Still Life with Teapot and Lemons, 25 x 25 cm

Cowles Sanat Okulu’nda öğrenciyken Elizabeth Vaughan Okie Paxton (1877 - 1971), harika renk uyumlu el yapımı mutfak natürmortlarıyla tanınır. Genelde kadınların figürsüz yatak odalarını içeren sayısız iç mekân resmi ile manzara ve portreler de yapmıştır. Rhode Island Providence’te doğdu ve öğrenciyken eşi kadar iyi ressamlar olan Joseph De Camp, Edmund Tarbell ve Phillip Hale ile birlikte çalışmış ve orada ileride eşi olacak ressam William Paxton ile karşılaşmıştır. Bazı eser sahibi kadınlar ünlü sanatçılarla ya evli ya da ilişkiydiler. Onlardan biri de Boston Okulu kurucuları arasında yer alan William Paxton ile evli olan Elizabeth’dir. Konuları kadınların hoşuna giden unsurlar olmasına rağmen sanatının eşininkine çok benzeyen teknik beceri göstermesi ilginçtir. Genelde evli çiftler içinde eşler farklı tarzlarda farklı konuları resmetmişlerdir. Yukarıdaki çaydanlık ve limonlu natürmort resmi, eşinin eserleri gibi tam başarılıdır ancak şu ana kadar eserlerinin pazar payı az etkili olmuştur.

2 No. 21 x 24 cm